Merhaba

Yaşadıkça birikti, yaşadıkça birikti, doldu, taştı. Ben de tüm bunları yazdım. Bu sefer de yazdıklarım birikti, doldu, taştı. Taştıkça paylaşmayı çare gördüm. Benim çarem okuyuculara dert olur mu bilmem ama yıllardır yazılanların hepsi burada. Biraz siyasi, biraz felsefi, biraz da insani. Bir hayli de Zeynep'ten.


Afiyet olsun








1 Mart 2012 Perşembe

Havuz Problemleri... (19 ağustos 2010)

Hepimizin çocukluk hatırasıdır havuz problemleri. Edebiyata bile girmiş, güldürü ustalarının en baş esprisi haline gelmiştir. Anlaşılmazdır, niye öğretildiği ise kavranamamıştır birçoklarınca. Benim de; Matematik delisi olmama rağmen en hoşlanmadığım konudur. Kafamın içini ağrıttığı olmuştur.

Şimdi yeni bir havuz problemim var, çözümünü de bulamıyorum. Sizlerle paylaşayım da bana bir ışık tutun.

Şimdi bir adam var. Bu adamın iki oğlu iki kızı var. Kızlardan biri evli, oğlanların ise ikisi evli. Küçük kız ise nişanlı. Buraya kadar her şey normal.

Bu aile İslami yaşam biçimini seçmiş, bu nedenle de tesettürlüler. Hanımların sadece elleri, ayakları ve yüzleri görünüyor, asla açık ortamlarda vücutlarının başka bir yeri görünmüyor. Saygımız sonsuz. Bu bir tercihtir. Buraya kadar da her şey normal.

Bu aile bir gün hep birlikte, bir arada yaşamak arzusuyla bahçe içinde dört adet ev sahibi oluyor. Evlerden biri de yakın akrabalarına ait. Her neyse, buraya kadar da her şey normal. Yine lüks konutların muhteşem bahçesinde bir de kapalı yüzme havuzu bulunuyor. İşte bu noktada normalden uzaklaşmaya başlıyoruz. Çünkü HAVUZ büyük problem.

Kızlar için erkekler; kayınbiraderler, enişteler namahrem. Erkekler için de kayınvalide, yenge ve baldızlar namahrem.  Gelinler için enişte, kayınbirader, kayınpeder namahrem. Hanımanne için damatlar, enişte namahrem. Açıkçası bu havuza; bir arada, ya da aklına estiğin anda gidip girmek, sularında kulaç sallamak pek bir güç. Tam hazırlanıp gideceksin önce sorman gerekiyor. Havuzda kim var? Kimse yoksa gidebilirsin o zaman da girişe nöbetçi dikeceksin ki; herhangi bir namahrem elini kolunu sallayarak içeri girmesin suya dalmasın. Kızkardeşler anaları ve yengeleriyle beraber havuza rahatlıkla gidebilirler, bir de yalnız olmaları koşuluyla kocaları ile birlikte havuzdan faydalanabilirler. Tam olarak bilemiyorum ama yanılmıyorsam, erkek kardeşler de bu grubun içinde olabilir. Yani bir kız, kocası ve erkek kardeşleri ile havuza girebilir. Hanımefendi; kocası, kızları ve oğullarıyla havuza girebilir. Oğlanlar, babaları, enişteleri ile birlikte olabilir. Eğer herhangi birinin eşi ile olması gerekirse ancak kayınpederi ve kayınbiraderini havuza davet edebilir. O, bu, şu, o, bu şu... vs. vs.

Açıkçası kombinasyon çoğalabilir ama üşendiğim için yazamadım, gerisini siz düşünün. Gördüğünüz gibi bu havuz epey problemli. Çözümü de kafayı patlatıcı.

Benim böyle bir havuzum ve problemim olsa, içine ederim ben bu işin der, havuzu doldurtur, üstüne Hereke halıları döşetir, havalandırması mükemmel bir mescit haline getiririm. İbadetimi rahat rahat yapar, bu dünyanın nimetleri için o kadar da enerji harcamam. Bu yalan ve geçici dünyada konuk olduğumu unutmam, yaşamın aldatıcı zevkleri için onca para dökmem, bir fakirin karnını doyururum.

Dedim ya bu havuz problemleri hayatım boyunca beni hep germiştir ve hiç de sevmemişimdir. Gerçekten problem bu havuzlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder